Ange din mailadress
Indtast ny adgangskode:

Kompetent försäljningspersonal

Professionell rådgivning

Service i hela Skandinavien​

denmark  finland_2  norway_2  |         

Nyt software produkt fra Hella Gutmann Solutions

macsDIA – værkstedets digitale assistent


·​Digital udfyldelse af serviceskemaer

·​Bil information, service information, og reparationsguider lige ved hånden


Hella Gutmann Solutions introducerer nu et nyt digital service værktøj der skal gøre service arbejdet lettere på værkstedet. macsDIA eller macs DIgital Assistent samler og organiserer bilteknisk information i ét og samme overblik, så mekanikeren ikke længere skal bruge tid på at printe eller søge information i forbindelse med servicearbejde. Vigtigheden i at have den rette information inden for rækkevidde kan omsættes til effektivitets kroner på værkstedet og dermed skære spildtid væk.


macsDIA understøtter et digital serviceworkflow, som gør det muligt at udføre serviceeftersyn og reparationsarbejde på værkstedet uden at skulle forlade bilen for at hente teknisk information og reparationsvejledninger. Alt dette er samlet i den brugerstyret applikation, der giver mekanikeren direkte adgang til den nødvendige information via en tablet eller smartphone og service arbejde kan afsluttes med mekanikerens digitale signatur. Værkstedet vil med løsningen kunne opnå en betydelig tidsbesparelse i forhold til skulle printe information klar til et service.


Vi ønsker med macsDIA, at hjælpe værkstederne til at blive mere digitale og effektive i deres serviceeftersyn af bilerne på værkstedet. Med macsDIA har den enkelte mekaniker nu mulighed for at udfylde serviceskemaet digitalt, tilgå reparationsvejledninger direkte på tablet eller smartphone, samt at afslutte et serviceeftersyn med elektronisk underskrift, således at det udfyldte serviceskema kan sendes direkte til bilejerens mailboks.” Endvidere tilføjer Lars Thomsen: ”macsDIA version 1, tager udgangspunkt i det arbejde som fylder mest på værkstederne og dermed får størst effekt ved at digitalisere. Med udgangspunkt i den feedback vi har fået fra markedet, er den videre udvikling af løsningen allerede i fuld gang, og vi kan allerede nu love nogle yderst spændende funktioner i versionen der kommer til november i år. 


Den første version af applikationen vil indeholde brugerstyret administration, adgang til serviceguides og reparationsvejledninger via serviceskemaet, samt mulighed for elektronisk underskrift på udført serviceeftersyn. macsDIA vil være integreret med reservedelsflowet, således at servicedele kan bestilles direkte hos værkstedets reservedelsleverandør.


Frem til november, tilbydes macsDIA som demo version til alle værksteder uanset om værkstedet har Biltekniske data fra Hella Gutmann.

Vurderet 5 / 5 stjerner på baggrund af 3 anmeldelser på Facebook​

            Hella Gutmann Solutions A/S I  CVR VAT: DK 87816613  I  Lundborgvej 10, 8800 Viborg  ​I  +45 86 60 28 88